lördag 18 februari 2012

Långpass på lörda´n

Har fortsatt fokus på grundläggande uthållighetsträning - idag i form av några timmars trampande i spinningsalen.








Passet inleddes i ensamhet där jag lugnt kunde trampa igång benen och värma upp långsamt, sen drog de instruktörsledda passen igång och ansträngningen hamnade på en något högre, ganska jämn och tämligen behaglig nivå.
Som synes på bilden i föregående inlägg så hade jag en Vitargo-kaka för påfyllning under tiden. Hade iofs klarat mig bra utan energitillskott också, men jag brukar bli rätt seg efteråt om jag inte äter under passet.
Vitargo endurance bar
Köpte de här för några veckor sen, just för att ha något att tugga på under långpassen. Riktigt goda faktiskt, om än en smula torra, lite vatten till hands underlättar. Under dessa långpass så utgör de skillnaden mellan att kliva av cykeln och känna sig förhållandevis fräsch eller lite lätt sliten och matt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar