onsdag 7 mars 2012

SPD eller plattisar?

Lite i valet och kvalet här över vilka pedaler jag ska peta dit på nya cykeln.
Körde SPD under 3 säsonger tror jag det var, men bytte till plattisar förra våren. Tyckte att jag fegade onödigt mycket vid tekniska passager med SPD... Jag blev iofs inget under av modighet efter pedalbytet heller, men jag kunde chansa lite mer iaf. Å andra sidan tappar man ju det där härliga rundtrampet som ger sånt skönt driv, särskilt i motlut. Samtidigt underlättar det att slippa leta efter pedalen för att klicka i när man ska till att komma iväg.
Smalbenen röstar förstås för SPD, det blev några ohärliga rispor av plattispiggarna förra sommaren. Hmm. Fast det är kanske mer värt att våga chansa mer? Det blir roligare i skogen då :-)

M520 vs MX30

2 kommentarer:

  1. Fast jag har hört att plattisar är tuffare ;)
    Så länge det är vinter är valet enkelt iaf, har inga vinterskor för SPD!

    SvaraRadera