fredag 23 november 2012

3 h träning, inte en enda på cykel

Dåligt med cykling för att vara en s.k. cykelblogg numer. Jag får väl erkänna att november till sist har lyckats krypa under skinnet på mig och dödat det mesta av cykelmotivationen, droppen blev när den så efterlängtade dämparen kom tillbaks bara för att fortfarande vara trasig. 2-3 plusgrader, blötheten, konstant mulet/mörkt och att hela tillvaron är full av slask gör sitt till.

Jag har dock inte slutat träna! Så långt har det inte gått. Idag blev det spinning, 2½ timmes svettigt slit med mycket mjölksyra i benen. Sen kläckte någon (inte jag!) den "goda" idén att följa upp det med en snabbis i gymmet för lite överkroppsstyrka. Helt galet vad trött jag blev därefter. Så trött att min föresats att få till det där planktestet under kvällen är helt uteslutet, just nu pallar jag nog inte ens 10 sekunder. Hoppas kunna inleda plankträningen under helgen. 4 veckor går fort, gäller att ta tillvara på tiden om utmaningen ska kunna ros i hamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar