söndag 16 juni 2013

Söndagsdownhill i Bygdsiljum

Avslutar veckan med ett långpass downhill i Bygdsiljumsbackens Bike Park. Det var där jag begick min DH-debut i september förra året, himla kul att komma tillbaka dit och se hur både backen och jag själv utvecklats sen dess. Det har jobbats hårt med att ytterligare bygga ut och förfina ledsystemet, sjukt roligt att hänga där några timmar och bara cykla, cykla, cykla. Sen fick jag faktiskt ge mig en halvtimme innan liften stängde, ovanligt nog, kroppen blev alldeles för trött. Det tar på ordentligt att fara utför de där backarna!
Fler bilder från fotografens kamera lär komma så småningom, men här är ett litet smakprov:


Fotograf: Linda Carlsson

Att jag tokkraschade på hoppet just efter detta förtäljer väl inte riktigt historien. Men men, friskt satsat hälften vunnet? Får tacka skyddsväst samt armbågs- & knäskydd för att det gick rätt bra ändå.

Hojen för dagen var en Giant Reign SX, nån sorts biffigare AM-historia som finns till uthyrning i backen. Väldigt lättmanövrerad och svängde lättsamt runt i tråckliga kurvor, lite mindre stabil i luften dock, jämfört med en DH-rigg. Tog några åk innan vi kom riktigt överens, men det var en kul cykel när jag lärt känna den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar